تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393 بازدید : 442 نویسنده : سجاد علوی 

دانلود نمونه سوالات درس ساختمان داده و الگوریتم ها به همراه پاسخ نامه

 

 



:: موضوعات مرتبط: نمونه سوالات , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393 بازدید : 467 نویسنده : سجاد علوی 

دانلود نمونه سوالات درس مبانی علوم ریاضی

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: نمونه سوالات , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393 بازدید : 346 نویسنده : سجاد علوی 

 

نرم افزار اتوماسیون هوشمند مدارس ممتاز

* طراحی شده برای سیستم های مدیریتی مدارس و سامانه های اطلاعاتی

* دارای دو نسخه مدیریتی تحت ویندوز برای مدیریت مدارس و نسخه اندروید برای دانش اموزان 

* قابلیت نصب بر روی انواع سیستم کامپیوتری - موبایل - تبلت

* قابلیت اتصال دست جمعی و ایجاد بحث های الکترونیکی و راه دور 

* قوی ترین سیستم گزارش گیری آموزشی و اطلاعاتی آموزش و پرورش

 

==> به زودی تصاویری از محیط نرم افزار در این بخش و در پست های بعدی قرار داده خواهد شد .

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 بازدید : 6586 نویسنده : سجاد علوی 

Z80 Simulator IDE یک نرم افزار قدرتمند و بسیار پرکاربرد و مناسب برای مربیان، دانشجویان و توسعه دهندگان میکروپروسسور (ریزپردازنده) Z80 می باشد. این نرم افزار دارای رابط گرافیکی کاربر پسند، و امکاناتی نظیر شبیه ساز یکپارچه، کامپایلر بیسیک، اسمبلر، disassembler و دیباگر ریزپردازنده (میکروپروسسور) Zilog Z80 8-bit است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Z80 Simulator ID:
- نمایش معماری پردازنده داخلی با وقفه ها
- ویرایشگر حافظه برای حافظه 64K اکسترنال
- ویرایشگر پورت های I/O
- مدیریت نقاط اتصال برای اشکال زدایی کد با پشتیبانی از نقاط شکست
- اسمبلر Z80
- کامپایلر بیسیک Z80 با ویرایشگر هوشمند بیسیک
- پشتیبانی از ماژول های شبیه سازی اکسترنال
- و ...

حجم : 3.13 MB

 

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار ,
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 بازدید : 560 نویسنده : سجاد علوی 

سر جاناتان پاول "جانی" آیوْ (به انگلیسی: Sir Jonathan Paul "Jony" Ive) (معروف به جانی آیو) (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۶۷ در محله چینگفورد در لندن) نائب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی در شرکت اپل است. از مهم‌ترین محصولات این شرکت که وی در طراحی آن‌ها همکاری داشته‌است می‌توان رایانهٔ آی‌مک، مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آی‌فون، آی‌پد و آی‌اواس ۷ را نام برد.

سر جاناتان آیو ملقب به طراح طراحان،[۱] در سال ۲۰۰۶ به پاس خدماتش به طراحی صنعتی، مفتخر به دریافترتبه امپراتوری بریتانیا با درجهٔ «فرمانده» (CBE) و در سال ۲۰۱۲ به پاس خدمات به طراحی صنعتی و اقدامات نوآورانه‌اش، به رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه «شوالیه» (KBE) نایل گردید.[۲] اپل در کنفرانس WWDC13 که در آن آی او اس ۷ معرفی شد، لقب او را به نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی به روز کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: برترین ها ,
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 بازدید : 808 نویسنده :  

زبان C++/C یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی می باشد. منظور از C++/C یعنی هم زبان C و هم زبان  ++C است.  ++C خود فرزند C است و همه قابلیت های C به علاوه برخی قابلیت های جدید مثل شی ء گرایی را دارا می باشد، در نتیجه، کامپایلر های  ++C، کد نوشته شده به زبان C را نیز می توانند کامپایل کنند. زبان C++/C وابسته به یک سیستم عامل نیست یعنی شما بعد از نوشتن برنامه خود به زبانC++/C، اگر کد استانداری نوشته باشید می توانید با توجه به سیستم عامل(ویندوز،گنو/لینوکس،مک و...)، کدتان را کامپایل کنید. می توان کد C++/C را در هر محیطی (مثلاً NotePad در ویندوز و یا gEdit در گنو/لینوکس) نوشته و بعد آن را بوسیله یک کامپایلر کامپایل کنیم، ولی برای راحتی کار ما می توانیم از یک IDE مناسب، نیز بهره ببریم.

حجم : 10.7 MB

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود انواع کامپایلر , ,
:: برچسب‌ها: compiler ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 330 نویسنده : سجاد علوی 



:: موضوعات مرتبط: گالری تصاویر , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 751 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

به نام خدا

با سلام , دوستان در این پست کتاب ارزشمند برنامه نویسی ++C اثری از استاد دانیال خشابی را برایتان گذاشته ام .

این کتاب مرجعی کامل و آموزشی برای علاقه مندان می باشد و برای اموزش این زبان برنامه نویسی بسیار کامل و قوی

می باشد .

 

 



:: موضوعات مرتبط: برنامه سازی پیشرفته , ,
:: برچسب‌ها: ++C ,
تاریخ : شنبه 21 ارديبهشت 1393 بازدید : 875 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

Advanced SystemCare Pro 7 یکی از بهترین نرم افزار بهینه سازی کامپیوتر می باشد ، این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا کامپیوتر خود را تعمیر و بهینه سازی کنید و همیشه یک ویندوز پایدار و سریع در اختیار داشته باشید ، خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر ، کرش ، فریز و…همگی از اتفاقاتی هستند که در اثر مرور زمان و استفاده طولانی مدت از ویندوز پس از مدتی رخ می دهند که بسیار آزار دهنده هستند بنابراین وجود چنین نرم افزارهایی برای ویندوز یک امر ضروری احساس می شود و شما با بهره گیری از قابلیت ها و ابزارهای این نرم افزار می توانی کلیه نواقص و اشکلات کامپیوتر خود را رفع کنید ، یکپارچه سازی هارد دبسک ، حذف فایل های جاسوسی ، تجزیه و تحلیل محیط امنیتی ویندوز ، پاکسازی فایل های بیهوده در کامپیوتر ، اسکنر قدرتمند و….از جمله ویژگی های مهم این نرم افزار به شمار می روند

ویژگی های کلیدی :
– بهینه سازی و رفع اشکالات ویندوز
– اسکنر قدرتمند و پیشرفته
– دارای ابزار ضد جاسوسی و جلوگیری از نصب این گونه فایل ها در کامپیوتر
– پاک سازی کامل ویندوز فایل های بیهوده
– پاک سازی رجیستری از کلیدهای معیوب و بلااستفاده
– شناسایی و حذف فایل های نامعلوم در Start up
– پیکربندی سیستم، مرمت و بازسازی آن
– دارای ابزار یکپارچه سازی هارد دیسک
– سهولت در استفاده
– پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز
– و …..

حجم : 37 MB

 

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 373 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

زمانی زیادی است که از شایعات پیرامون آپدیت گوشی‌ها به اندروید کیت کت (4.4) می‌گذرد و در این میان گمانه زنی‌ها نسبت به گلکسی S3 بیشتر از سایر گوشی‌ها بود، اما امروز با مشخص شدن لیست آپدیت اسمارت فون‌های شرکت سامسونگ این شایعه کاملا پایان یافت و دیگر انتظار نمی‌رود که این شرکت برای گلکسی S3 آپدیت کیت کت را ارایه دهد. در لیستی که امروز سامسونگ منتشر کرده است، گوشی‌های دیگری مانند گلکسی نوت 2، نوت 3 و… وجود دارند که قبل از این لیست نیز احتمال آپدیت آن‌ها به این نسخه می‌رفت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: آی تی ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 439 نویسنده : سجاد علوی 

خدا استیو جابز را بیامرزد، اما سال‌ها قبل از اپل نیز دستگاه‌هایی با عنوان تبلت تولیده شده بودند، البته از حق نگذریم استیو جابز با اپل توانست درب ورودی این دنیای دست نیافتی را باز کرده و وارد دنیای جدیدی میان تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها شود. شاید از ابتدا قصدش این بود که مرز میان این دو را بشکند اما سرنوشت چیز دیگری را برای دنیای تبلت‌ها رقم زد! اکنون تبلت یک وسیله شناخته شده است و نه می‌توان از آن به جای تلفن همراه استفاده کرد و نه همچون یک لپ‌تاپ به آن نگاه نمود. تبلت‌ها دنیایی دیگری دارند و پس از اپل، شرکت‌های زیادی نیز پای به این دنیا (دنیای ما نه! دنیای تبلت‌ها) گذاشت‌اند؛ از برندهای گمنام چینی گرفته تا نوکیای خدا بیامرز! (آمار مرگ و میر هم بالا رفته!) اصلا چرا راه دور برویم، همین سونی چند وقت پیش از جدیدترین تبلت اکسپریای خود رونمایی کرد که به طور اتفاقی گذرش به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان نیز افتاد و ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک بررسی خاص از این تبلت خاص برای شما انجام دهیم! پس با آی‌تی‌رسان و بررسی تبلت اکسپریا Z2 سونی همراه باشید!

شاید از عنوان این قسمت کمی تعجب کرده باشید اما وقتی بدانید که ضخامت این تبلت تنها 6.4 میلی‌متر است و با سایز 10.1 اینچی صفحه اش فقط 426 گرم وزن دارد، پی به باربی بودن این مدل خواهید برد! در نگاه اول یک تبلت نازک و بسیار سبک را خواهید دید و هرچه بیشتر به آن نگاه کنید، بیشتر مجذوبش خواهید شد! برای اینکه بدانید که تعریف و تمجید ما از این مدل بیخود نیست، آن را در کنار یک مداد قرار داده و یک عکس یادگاری از آن‌ها گرفتیم تا بدانید که ضخامت تبلت اکسپریا زد2 حتی از یک مداد هم کمتر است!

بر خلاف اسمارت فون‌های سری اکسپریا که دکمه پاور و کلید های یکپارچه صدا در سمت راست قرار داردند، در تبلت اکسپریا زد 2 این دکمه‌ها در سمت چپ قرار گرفته اند.

شاید کمی متعجب شوید که چرا سونی چنین تغییری را داده است، اما اگر نگاهی به سایز این مدل بی‌اندازید متوجه می‌شوید که کار کردن با یک دست با این تبلت امری غیر ممکن است (حتی با دو دست هم سخته!) بنابراین همیشه تبلت را با دست چپ خود نگه می‌دارید و با دست راست مشغول کار با آن می‌شوید، در نتیجه این کلیدها همیشه در دسترس شما خواهند بود. قسمت زیادی از بخش جلویی تبلت را نمایشگر آن فرا گرفته و درست در بالای صفحه دوربین جلوی تبلت دیده می شود! لوگوی سونی نیز کمی با فاصله نسبت به دوربین و در گوشه بالا سمت چپ چون نگینی زیبا بر پیکره سیاه رنگ تبلت جا خوش کرده است!

محصولات سونی علی‌رغم کیفیت بالا و امکانات خاص، همیشه با مشکل زاویه دید نمایشگر رو به رو بوده‌اند! اما سونی پس از اکسپریا زد اولترا دست به تغییراتی جدی در این زمینه زد و اکنون محصولات سونی دیگر با نگاه از زاویه‌ها رنگ پریده به نظر نمی‌رسند. تبلت اکسپریا زد2 سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نگاه از زاویه اگر در جایگاه نخست قرار نگیرد، بی شک در آخر هم نیست، همین که برخلاف برخی از کمپانی‌ها به نظر کاربرانش اهمیت می‌دهد، باعث شده تا ما نیز به آن خرده نگیریم!

سونی در این تبلت نیز از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده که سبب افزایش کنتراست نمایشگر می‌شود. علاوه بر این‌ استفاده از این فناوری موجب شده تا رنگ‌ها پررنگ‌تر از سابق به نظر برسند و و همچنین میزان نویز به حداقل برسد. سایز 10.1 اینچی این تبلت نیز سبب شده تا چگالی پیکسلی این مدل پا را از 224 فراتر نگذارد.



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , اخبار آی تی , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 605 نویسنده : سجاد علوی 

آموزش دستور if در پاسکال

 

امروز می خواهم یک دستور مهم و پر کاربرد را به شما آموزش بدهم :

 دستور if :

این دستور را اگر بخواهیم با معنای فارسی آن که در ( ) نوشته ام بنویسیم اینطور می شود :

 

(سپس)then

(شروع)begin

;دستورات

;(پایان)end

 

 

که یعنی اگر شرط ما درست بود دستورات را انجام بده .

آموزش مقادیر ومتغیر ها در لیست پارامتر ها در پاسکال


وقتی در جلوی پارامترها Var قرار می دهیم با مراجعه به نام این پارامتر ها می توان آنرا به سابروتین وارد کرد و یا نتیجه گرفت . ولی در صورتیکه جلوی پارامتری Var قرار ندهیم ،مقدار آن پارامتر مورد نظر خواهدبود در حالت اول کامپیوتر محلی برای متغیر در نظر می گیریدو هر بار به آن محل مراجع می کند و محتوای آنرا انتقال می دهد . و این محتوا داخل و خارج برنامه قابل استفاده است .در حالت دوم کامپیووتر یک کپی از مقدار متغیر را به سابروتین می برد ومحلی را برای آن در نظر نمی گیردکه به تواند حاصل تغییر به بر نامه اصلی باز گردئد .تغییرات داخل سابروتین نیز روی کپی متغیر انجام می شود.بنابر این هر گاه تغییرات متغییری در داخل سابروتین مورد نظر مانیست آنرا بدون Var  قرار می دهیم.
معرفی قبلی سابروتین ها

 
گاه اتفاق می افتد که یک سابروتین در بر نامه سابروتین دیگری را فرا مکی خواند. از آنجا که قبل از تعریف هیچ عاملی نمی توان از آن استفاده کرد سابروتین فرا خوانده شده باید قبلا معرفی شده باشد حال اگر قرار باشد گاه سابروتین 2 را فرا خواند و گاه سابروتین 1 را ، در اینجا اشکالی بوجود می آید.

به مثال زیر توجه نمائید.

 



Procedure   test1 (some: integer);
Begin
If     some{………..etc.}
Procedure   test2 (another parameter: char);
Begin
test1 (15);
{………..etc.}
End;


این اشکال به این صورت رفع می شود که از کلمه forward استفاده کرده و سابروتین دوم را قبلا معرفی می کنیم. گر چه سابروتین دومی به تفضیل شرح داده شده ولی معرفی آن قبلا از سابروتین 1 مشکل را رفع می کند.

 



:: موضوعات مرتبط: مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 602 نویسنده : سجاد علوی 

آموزش  متغیر string در پاسکال

 

 متغیر string :
این متغیر مکانی از حافظه است که نوشته ها و متن (به تعداد 256 character) را می توان درون آن قرار داد . فرق آن با متغیر char در این است که متغیر char می تواند یک حرف را در خود جا دهد در حالی که string می تواند کلمه و یا حتی کلمات (متن) که تعداد حروف آن بیش تر از 256 character نباشد را در  آن جا داد .


بدست آوردن طول رشته (string):
دستور length  : از این دستور برای محاسبه تعداد حروف یک رشته استفاده می شود .

مثال : برنامه ای بنویسید که یک رشته ( متن) را از کاربر بگیرد و طول رشته (تعداد حروف آن) را چاپ کند .



;program sarzamin
;Uses WinCrt

var
;s:string

;begin

;(readln(s
;( (writeln( s , ' = ' , length(s

.end

 


توضیح مثال بالا :
 دو خط اول که برای نوشتن هر برنامه در پاسکال استفاده می شه.

  var را وقتی استفاده می کنیم که بعدش بخواهیم متغیر تعریف کنیم.

;s:string  یعنی این که یک متغیر از نوع  string تعریف کردیم (که می تواند حاوی متن باشد)

 begin یعنی برنامه نویسی شروع شد.

;(readln(s  یعنی از کاربر بخواه تا متنی که باید درون s قرار بگیرد را تایپ کند .

 ;( (writeln( s , ' = ' , length(s
 یعنی طول رشته (تعداد حروف متن) را به کاربر به صورت زیر نشان بده ( اگر s = متن تایپ شده توسط کاربر=welcome to ib )  :               
                      
end یعنی برنامه را تمام کن.



:: موضوعات مرتبط: مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393 بازدید : 1621 نویسنده : سجاد علوی 

 

با سلام خدمت دوستان عزیز و دانشجویان گرامی - در این پست پروژه طراحی وبسایت مدارس به زبان ASP.NET را برایتان آماده و برای دانلود قرار داده ایم .

امیدواریم مورد پسند شما دوستان قرار بگیرد .

حجم : 2.23 MB

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود پروژه , ,
:: برچسب‌ها: طراحی وبسایت ,
تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393 بازدید : 2672 نویسنده : سجاد علوی 

 

یکی از ابزارهای مدلسازی نرم افزار از طریق عمومی ترین زبان مدلسازی (UML) نرم افزار Rational Rose Enterprise می باشد. این نرم افزار سرعت و دقت عمل مدل سازی محصول را بالا می برد. به کمک این نرم افزار می توانید به راحتی به آنالیز و مدل سازی محصولات تهیه شده به زبان های C++، ANSI C++، Visual C++، CORBA، Java، Visual Basic بپردازید. به علاوه می توانید برنامه های تحت وب تان را مدل سازی کنید. این نرم افزار با سایر ابزار های تولید شده توسط کمپانی IBM Rational در زمینه ی توسعه ی چرخه ی حیات نرم افزار هماهنگی دارد. که از این ابزار ها می توان به نرم افزار های SCC-compliant version control system و IBM Rational ClearCase اشاره کرد. به کمک این نرم افزار می توان به مدل سازی بر اساس UML به منظور طراحی پایگاه داده پرداخت. این نرم افزار از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می کند. از دیگر امکانات آن ساخت DTD با فرمت XML به منظور توسعه ی محصول می باشد. نمودار های موجود در این نرم افزار به شرح زیر می باشند:
Class، Component، Deployment، Sequence، Statechart، Use Case، Collaboration، Physical Storage Physical Data / Table

قابلیت های کلیدی نرم افزار IBM Rational Rose Enterprise:
- مدل سازی محصول بر اساس زبان UML
- انالیز و مدل سازی محصولات تهیه شده به زبان های C++، ANSI C++، Visual C++، CORBA، Java، Visual Basic
- سازگاری با سایر نرم افزارهای تولید شده در زمینه ی توسعه ی نرم افزار
- ساخت DTD با فرمت XML
- پشتیبانی از تکنولوژی RUP
- مدل سازی به منظور طراحی پایگاه داده
- پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز
- و ...



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 بازدید : 346 نویسنده : سجاد علوی 

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام خدمت تمامی اعضای محترم گروه برنامه نویسی Tech plus , چهارمین جلسه گروه برنامه نویسی روز دوشنبه مورخه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 10 الی 12 کلاس 206 برگذار خواهد شد .

از تمامی اعضا خواهشمندیم در جلسه حضور بهم رسانید .

موضوعات جلسه :

* اتصال فرم های برنامه و تکمیل لایه های نرم افزار

* طراحی پایگاه داده نرم افزار

* تحلیل اتصال های پایگاه داده و تقسیم و وصل کردن Query ها

 

از تمامی اعضا خواهشمندم پروژه های خود را نیز بهمراه داشته باشند .

با تشکر 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 بازدید : 420 نویسنده : محمد زارعی 

شما نیز با من موافقید که مرورگر گوگل کروم ؛ در جاده موفقیت و محبوبیت گام بر می دارد و روز به روز به استفاده کنندگان این مرورگر قدرتمند اضافه می گردد.در طرف دیگر میدان ؛ در نقطه مقابل گوگل کروم ؛ مرورگر موزیلا فایر فاکس را داریم که روزی بسیار محبوب بود ولی حالا از دوران اوجش فاصله گرفته است.البته امروزه هستند افرادی که طرفدار این مرورگر می باشند و از طرفداران پروپاقرص آن به شمار می آیند.حتی دیده شده که میان طرفداران گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس بحث و جدل نیز بوده است و هر کدام مرورگر خودشان را برتر می دانند.البته  اگر بخواهیم نگاهی به آمار داشته باشیم ؛ همگی اعداد و ارقام به دست آمده ؛ حکایت از افزایش ترافیک استفاده از مرورگر گوگلی دارند ! آمار به دست آمده از موزیلا فایرفاکس چندان رضایت بخش نیست و عملا این مرورگر با اُفت کاربر همراه شده است.آخرین آمارهای منتشر شده توسط Net Application گویای افزایش محبوبیت کروم بین کاربران ایرانی است.روند رو به رشد مرورگر گوگل کروم نوید از این دارد که شاید روزی برسد که همه کاربران از این مرورگر در وب گردی های خود استفاده نمایند.در حال حاضر طبق آمار منتشر شده از Net Applications ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ دومین مرورگر برتر از لحاظ میزان استفاده‌ کاربران می باشد.دقیقا اگر بخواهم برایتان بگویم ؛ طبق اعداد و ارقام به دست آمده از Net Applications ؛ ٪۱۷٫۹ از کاربران دنیای اینترنت ؛ جهت وبگردی های خود تنها از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند.درست ماه ژانویه میلادی بود که ؛ گوگل کروم توانست مرورگر موزیلا فایرفاکس را پشت سر گذارد و جایگاه دومین مرورگر را از آنِ خود نماید.از ماه ژانویه تا حال ؛ این رتبه ثابت بوده است و همان طور که در سطر آغازین اشاره داشتم ؛ همچنان مرورگر گوگل کروم در جاده موفقیت و خوشبختی گام بر می دارد !!!

وزیلا فایر فاکس نیز در ماه میلادی ای که گذشت ؛ از ۱۷٫۲% با کاهش دو دهم درصدی ؛ به ۱۷% رسید.شاید میزان پیشرفت و محبوبیت این دو مرورگر را بتوانیم به خودروهایی تشبیه کنیم که در جهت عکس هم دیگر حرکت می کنند ! چرا که ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ ۱۶٫۳ درصد از ترافیک کل وب گردی را به خود اختصاص داده بود و سوم بود.در همان زمان یاد شده ؛ مرورگر موزیلا فایرفاکس با ۲۰٫۳ درصد جایگاه دومی را در اختیار داشت.با این که این فاصله بسیار زیاد بود ؛ اما سرانجام مرورگر گوگل کروم توانست از رقیبش پیشی بگیرد و جایگاه آن را مال خود کند.آن قدر سرگرم بحث مقایسه این دو مرورگر شدیم که یادمان رفت به رتبه اول این آمار نیز بپردازیم !!! رتبه اول را مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت با در دست داشتن ۵۷٫۸ درصد به خود اختصاص داده است ! این مرورگر نیز ؛ در مقایسه با ۵۵ درصد ماه آوریل سال گذشته میلادی ؛ آمار خوبی را به خود اختصاص داده است و پیشرفت مناسبی را داشته است. 

» منبع : cnet«



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , اخبار آی تی , ,
تاریخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 بازدید : 960 نویسنده : سجاد علوی 

حل تمرینات کتاب برنامه سازی پیشرفته

رشته کامپیوتر

تالیف و تدوین : دکتر احمد فراهی 

- لینک دانلود به روز شد .

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393 بازدید : 336 نویسنده :  

برگذاری جلسه سوم گروه برنامه نویسی Tech plus در مجمع هسته های علمی دانشگاه پیام نور تبریز :

قابل توجه تمامی اعضا و برنامه نویسان گروه , طی هماهنگی های بدست آمده روز دوشنبه مورخه 8 اردیبهشت 1393 ساعت یازده در مجمع هسته های علمی , سایت کامپیوتر ؛ برای جلسه برنامه نویسی و طراحی معماری نرم افزار حضور داشته باشید .

از تمامی اعضا خواهشمندیم پروژه های برنامه نویسی خود را نیز بهمراه داشته باشند . 

با تشکر فراوان : اکبر عباسی , دبیر هسته علمی



:: موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393 بازدید : 457 نویسنده :  

 

مدل صفحه نمایش
اینچ
پردازنده حافظه رم حافظه داخلی سیستم عامل قیمت
Transformer Book TX300

13.3

1080×1920

Core i3-3517U

1.3 تا 2.6 گیگاهرتز

4 گیگابایت 500+ 64SSD ویندوز 8 3/180/000
Memo Pad 8 ME180A 8 چهار هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.2 665/000
Memo Pad ME175 Dual 7 چهار هسته ای اینتل
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.3 680/000
Memo Pad 10 ME102 10.1 تک هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 710/000
Fonepad ME372 8GB 7 دو هسته ای
1.6 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 700/000
PadFone mini 7/4.3 چهار هسته ای
1.4 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.3 1/350/000
Transformer Book T100T 10.1 چهار هسته ای اینتل
1.33 گیگاهرتز
2 گیگابایت 32 گیگابایت ویندوز 8.1 1/470/000
PadFone infinity 10.1/5.0 چهار هسته ای
1.7 گیگاهرتز
2 گیگابایت 32 گیگابایت اندروید 4.2 2/110/000
 Google Nexus 7  7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.3 1/295/000
 Google Nexus 7  7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.3 1/100/000
 Google Nexus 7 4G 7 چهار هسته ای
1.5 گیگاهرتز
1 گیگابایت 32 گیگابایت اندروید 4.3 1/280/000
Memo Pad ME172V 7 یک هسته
1 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.1 730/000
Memo Pad ME302HD 
FHD 10
10.1 دو هسته ای
1.6 گیگاهرتز
Atom
2 گیگابایت 16 گیگابایت اندروید 4.2 /1/204/000
Memo Pad ME173HD 7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 16گیگابایت اندروید 4.2 615/000
Memo Pad ME173HD 7 چهار هسته ای
1.2 گیگاهرتز
1 گیگابایت 8 گیگابایت اندروید 4.2 590/000


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393 بازدید : 1370 نویسنده : سجاد علوی 

قیمت : 1,869,000 تومان

* مشخصات فنی :

مشخصات فیزیکی:ابعاد: 33.8 × 250 × 377 میلی‌متر - وزن: 2.6 کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i5 4200M 2.50GHz up to 3.10 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: 4 گیگابایت - نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: 500 گیگابایت - نوع: هارد دیسک - مشخصات: 5400rpm
پردازنده گرافیکی:AMD Radeon HD 8570M 2GB
صفحه نمایش:15.6 اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت 1366x768
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری 6 سلولی - فاقد سیستم‌عامل
 
* مشخصات فیزیکی :
ابعاد 33.8 × 250 × 377 میلی‌متر
وزن 2.6 کیلوگرم
پردازنده مرکزی
سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i5
مدل پردازنده 4200M
فرکانس پردازنده 2.50GHz up to 3.10GHz
حافظه Cache 3 مگابایت
حافظه RAM
ظرفیت حافظه RAM 4 گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR3
حافظه داخلی
ظرفیت حافظه داخلی 500 گیگابایت
نوع حافظه داخلی هارد دیسک
مشخصات حافظه داخلی 5400rpm
پردازنده گرافیکی
شرکت سازنده پردازنده گرافیکی AMD
مدل پردازنده گرافیکی Radeon HD 8570M
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 2GB
کل حافظه گرافیکی 3072MB
صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش TFT LED-backlit LCD
دقت صفحه نمایش 1366x768
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی
توضیحات صفحه نمایش 16:9 Widescreen
امکانات
درایو نوری DVD-RW
توضیحات درایو نوری DVD±RW
وب کم
توضیحات وب کم Fixed Focus CMOS Camera
مشخصات اسپیکر اسپیکر داخلی استریو با گواهی Dolby Advanced Audio
حسگر اثر انگشت
کارت خوان
مودم فاقد مودم
شبکه بی سیم Wi-Fi
توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11b/g/n
بلوتوث بلوتوث داخلی
پورت شبکه Ethernet
توضیحات پورت شبکه Ethernet 10/100Mbps LAN
پورت VGA
پورت HDMI
تعداد پورت USB 3.0 2
تعداد پورت USB 2.0 1
سایر مشخصات
نوع باتری 6 سلولی
شارژدهی باتری 5:00ساعت
توضیحات باتری ظرفیت 2200 میلی‌آمپرساعت
سیستم عامل فاقد سیستم‌عامل
اقلام همراه لپ تاپ باتری
آداپتور و کابل برق
دفترچه راهنما


:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : دو شنبه 19 ارديبهشت 1393 بازدید : 504 نویسنده : سجاد علوی 

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام خدمت تمامی دوستان و برنامه نویسان عزیز , در این بخش سعی بنده بر این خواهد بود که اصول مدیریت طراحی نرم افزار را بهمراه مراحل تشکیل یک کسب و کار دانش بنیان را توضیح داده و خدمت شما باشم .

 

امیدوارم از مطالب این بخش که به صورت هفتگی آپدیت خواهد شد نهایت استفاده را ببرید .

 

سید سجاد علوی – 1393/02/19

 



:: موضوعات مرتبط: , ,